Strona główna Biotopowe Zdrowa żywność w ekologicznych pudełkach – najnowsze trendy

Zdrowa żywność w ekologicznych pudełkach – najnowsze trendy

Autor: Alicja Hudzik
Zdrowa żywność - ekologiczne pudełka - trendy

Ekologiczne pudełka są stosowane przez coraz więcej firm gastronomicznych. Decyzja ta jest jak najbardziej słuszna – pudełka te, nie dość, że dobrze wyglądają, to jeszcze są nietoksyczne i biodegradowalne. Sprawdzamy, jakie są najnowsze trendy!

Ekologiczne pudełka w ofercie „food to go”

Coraz więcej firm gastronomicznych decyduje się na to, by poszerzyć ofertę o tzw. „food to go”. Dania na wynos wymagają odpowiedniej oprawy, w związku z tym firmy stają przed niełatwym zadaniem zaprojektowania specjalnych opakowań, które, nie dość, że będą chronić jedzenie w trakcie transportu, to jeszcze będą estetycznie wyglądać. Jak się okazuje, w tej roli dobrze sprawdzają się ekologiczne opakowania – papierowe torby oraz pudełka z kartonu. Są one nietoksyczne i chronią potrawę przed wyschnięciem.

Papierowe pudełka na jedzenie to ekologiczne rozwiązanie dla barów szybkiej obsługi, pizzerii i małych lokali, nadają się one także świetnie pakowania wypieków i słodyczy.

Pudełka i kartony na jedzenie na wynos pozwalają należycie zabezpieczyć jedzenie podczas dostawy, dlatego poza lokalami gastronomicznymi sprawdzają się one dobrze także w foodtruckach oraz podczas imprez okolicznościowych. Ich rozmiar, a także identyfikację wizualną można dostosować do rodzaju artykułu spożywczego, który znajdzie się w środku. Wystarczy spojrzeć na opakowania znanych marek, takich jak np. Pizza Hut, by przekonać się, że ekologiczny karton to najlepszy sposób na zapakowanie produktów spożywczych na wynos!

Jakie są najnowsze trendy, jeśli chodzi o ekologiczne opakowania (custom boxes)?

Na Amazonie pojawiły się jakiś czas temu innowacyjne ekologiczne torby zapinane na zamek. Te ekologiczne opakowania mają ułatwić przechowywanie żywności w lodówce, umożliwiają także zabieranie ulubionych produktów na wynos.

Modny rodzaj pudełek to także opakowania z organicznej bawełny, pokryte pszczelim woskiem, tzw. bee’s wrap. Można w nie owijać produkty spożywcze i korzystać z nich wielokrotnie. To świetna alternatywa dla plastikowych opakowań!

Inne modne i przyjazne dla naturalnego środowiska opakowania to:

  • wielorazowe worki na owoce i warzywa – nadają się one zarówno na zakupy, jak i do przechowywania produktów spożywczych w domu i ochrony przed wilgocią,
  • eko-siatki „zero waste”, czyli wielorazowe bawełniane woreczki (zamykane za pomocą sznurków bawełnianych) na warzywa, owoce, pieczywo i bakalie,
  • przyjazne dla środowiska woreczki z oddychającej siatki,
  • woreczki lniane spowalniające proces suszenia, pozwalające zachować świeżość produktów i chroniące przed pleśnią,
  • zakupowe torby z siatki – opakowania te zajmują niewiele miejsca i mogą się rozciągać tak, by pomieścić nawet wielogabarytowe produkty.

Potrzebujesz pomocy? Packhelp pomoże Ci stworzyć idealne ekologiczne pudełka dla Twoich produktów!

Jednym z polskich producentów opakowań, który bardzo ceni sobie ekologiczne rozwiązania, jest firma Packhelp. Producent zachęca do tego, by, zamiast inwestować w toksyczne  plastikowe opakowania, wykorzystywać w biznesie ekologiczne opakowania z kartonu.

Dlaczego warto zainwestować w ekologiczny karton? W sytuacji, gdy dowolny produkt zostanie uszkodzony w trakcie dostawy, w grę wchodzi reklamacja oraz dodatkowe koszty, związane między innymi z nową wysyłką. Bardzo może na tym ucierpieć także reputacja marki. W przypadku artykułów spożywczych szczególnie trudno jest zabezpieczyć należycie produkt oraz zadbać o to, by zachował on swoją świeżość.

Opakowania te zapewniają niezbędną ochronę dla produktów – zabezpieczają przed uszkodzeniami, stłuczeniami, złamaniami, zanieczyszczeniami i czynnikami zewnętrznymi, a także są w 100% przyjazne dla naturalnego środowiska. Do tego są nietoksyczne. Co jeszcze przemawia za kartonowymi opakowaniami?

Produkcja opakowań z kartonu jest tania i ekonomiczna. Są one wytwarzane tak, by zamknąć pętlę recyklingu i umożliwić ponowne wykorzystanie. Poza ekologicznym charakterem kartonowych opakowań, ich wielką zaletą jest możliwość personalizacji.

Wdrożenie spersonalizowanych pudełek może znacząco wpłynąć na wizerunek marki

Poprzez naniesienie specjalnych nadruków na pudełko, można wyeksponować markę, przekazać klientowi ważne informacje na temat produktu, a nawet – zachęcić go bardziej do zakupu:

  • „Miłość od pierwszego ugryzienia”,
  • „Zanim mnie dotkniesz, ostudź”,
  • „Czas na pizzę”

Oto przykłady zabawnych haseł, które sprawiają, że klienci zapamiętują pozytywnie firmę i chętniej wracają do jej produktów!

Wśród najnowszych trendów pudełkowych, poza opakowaniami typowo detalicznymi nie można przeoczyć także innego ciekawego typu pudełka, tzw. surprise box lub mystery box. To opakowania wypełnione losowymi produktami, przygotowanymi przez danego producenta. Można je zamówić dla samego siebie (np. w formie comiesięcznego subskrypcyjnego boxa z nowościami) lub dla kogoś, w prezencie.

Póki co surprise boxy pojawiają się najczęściej w branży kosmetycznej, zabawkowej i odzieżowej, ale kto wie, może tego typu tajemnicze pudełka da się wdrożyć także w branży gastronomicznej?

Podobne artykuły