Strona główna Biożywność Kreatywne opakowania na biożywność – 5 pomysłów

Kreatywne opakowania na biożywność – 5 pomysłów

Autor: Alicja Hudzik
Kreatywne opakowania na biożywność - 5 pomysłów

Niestandardowe i kreatywne opakowania to narzędzie, dzięki któremu klienci zapamiętują firmę i chętnie wracają później do tych samych produktów. W jaki sposób wyróżnić opakowania na biożywność? Podpowiadamy!

Kreatywne opakowania – reklama przede wszystkim!

Kreatywne opakowania to dobry sposób na to, by zwrócić uwagę konsumenta. Od projektu opakowania zależy, czy klient zdecyduje się na zakup, widząc dany artykuł po raz pierwszy. Obecnie, mając do wyboru tak dużo produktów bio, konsumenci kierują się wieloma różnymi kryteriami, wybierając interesujące ich artykuły. Jednym z nich jest wygląd opakowania. Poniżej zebraliśmy 5 pomysłów, które pomogą wyróżnić markę na tle konkurencyjnych ofert. Najpierw jednak warto powiedzieć co nieco o marketingu opakowań, bo to właśnie ten obszar zajmuje się projektowaniem kreatywnych pudełek dla wielu różnych branż.

Opakowanie jest istotnym narzędziem marketingowym, które wpływa na to, jakie pierwsze wrażenie wywrzemy na kliencie. Sposób, w jaki firma pakuje produkt, jest kluczowy dla postrzegania i rozpoznawalności marki, a więc i sukcesu sprzedażowego.  Można je wykorzystać także jako narzędzie do komunikacji pomiędzy firmą i klientem.

Opakowanie może przekazywać istotne informacje na temat produktu i marki, np. wskazać konsumentowi, że dany produkt spożywczy pochodzi z lokalnych źródeł lub, że nie zawiera on uczulających lub kontrowersyjnych składników. Może podkreślić także wartości, jakimi kieruje się dana marka, np. korzystanie wyłącznie z przyjaznych dla naturalnego środowiska metod produkcji.

Gdy już znamy jakąś markę i przejawiamy względem niej uznanie, warto podtrzymać tę relację. Tutaj też przydadzą się oryginalne i kreatywne opakowania. Dzięki nim doświadczenie – spotkanie z produktem i jego opakowaniem pozostanie dla konsumenta niezapomnianym. Opakowanie, które zwraca uwagę konsumenta i wywołuje u niego emocje, zdecydowanie zwiększa szansę, nie tylko na większy ruch i zainteresowanie marką, ale także na konwersję. Dzięki kreatywnym opakowaniom można poprawić widoczność marki na rynku i znacznie zwiększyć sprzedaż!

Kreatywne opakowania – 5 pomysłów dla branży biogastronomicznej

#1 Kreatywne opakowania z logotypem

Spersonalizowane pudełka to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zaistnienie w świadomości klientów. Poprzez kreatywne opakowania z logotypem możesz wyeksponować markę oraz produkty. W ten sposób zapamiętają Cię nie tylko Twoi aktualni klienci, ale także i nowi odbiorcy!

Logo można nanieść na pudełko praktycznie dowolną techniką. Możliwe jest zarówno wykonanie jednokolorowego nadruku typu offset, jak i eleganckiego tłoczenia lub złocenia. Wiele zależy od charakteru oferowanych produktów oraz grupy ich odbiorców.

#2 Ochronne foliopaki

Foliopaki to bardzo wygodne rozwiązanie, jeśli chodzi o suplementy dla sportowców, produkty sypkie, herbaty, kawy i produkty zbożowe. Foliowa torebka przed uszkodzeniem w trakcie transportu oraz prezentuje się na tyle estetycznie, że klient po rozpakowaniu nie wyrzuca jej, tylko z niej korzysta. Dodatkowe zalety to wodoodporność oraz gwarancja najwyższej świeżości, co w kontekście biojedzenia jest szczególnie ważne.

Co ciekawe, foliopak wcale nie musi być nudny ani przezroczysty. Wystarczy spojrzeć na produkty takich marek jak np. Cerebelly. Firma ta produkuje zdrową żywność dla najmłodszych i pakuje ją w piękne kartonowe opakowania oraz kolorowe, przyciągające wzrok foliopaki. Dzięki takim opakowaniom produkty zachowują dłużej swoją świeżość.

#3 Woreczki jutowe na pieczywo

Na rynku coraz częściej można spotkać alternatywne rodzaje opakowań (z włoskiego scatole). Woreczki jutowe to jedne z nich! Foliowe reklamówki nie mają szans z rozwiązaniami, które są przyjazne dla naturalnego środowiska!

Inne ciekawe rodzaje ekologicznych opakowań to wielorazowe woreczki z siatki oraz bawełniane woreczki zamykane sznurkiem. Można w nich przechowywać warzywa, owoce, a także pieczywo, bez utraty walorów smakowych tych artykułów spożywczych.

#4 Pudełka w kolorach wzmagających łaknienie

W gastronomii bardzo często można spotkać pudełka w kolorze białym, naturalnym Kraft lub czerwonym. Czasem warto pójść o krok dalej i użyć np. żółci lub barwy pomarańczowej. Kolory te pobudzają apetyt i wzmagają łaknienie, zachęcając klienta do zakupu.

Doskonałym przykładem są barwy użyte w identyfikacji wizualnej takich gigantów branży gastronomicznej jak McDonalds czy Burger King. Nie zostały one wykorzystane przez przypadek!

#5 Zabawne hasła reklamowe

Pamiętaj, że logotyp firmy to nie jedyna rzecz, która może się znaleźć na Twoim opakowaniu. Na pudełko możesz także nadrukować ciekawe hasła reklamowe. „Miłość od pierwszego ugryzienia”, „Zdrowie na talerzu”, czy „Posmakuj zdrowia” to przykłady haseł, które mogą zachęcić klientów do zakupu!

Interesują Cię najnowsze trendy w marketingu opakowań? Warto sprawdzić stronę internetową marki Packhelp. Poza ciekawą ofertą producenta opakowań dla biznesu – firmy Packhelp można tam znaleźć również wiele ciekawych pudełkowych inspiracji, dla różnych branż.

Podobne artykuły